...{ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ.... ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΥΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΑΣ- ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΤΟΙΜΑΣΟΥΜΕ ΑΛΛΟ BLOG ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ GOOGLΕ, ΔΙΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Ή ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΑΡΘΡΑ, ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΛΠ}

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Αλλάζουν "πρόσωπο" τα Τέμπη

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Αποχαιρετάμε τα Τέμπη το 2015
Κατά 30 λεπτά πιο σύντομη θα είναι η διαδρομή από την περιοχή Ευαγγελισμός στη Λάρισα μέχρι τη Σκοτίνα Πιερίας όταν αποπερατωθούν οι τρείς αμφίδρομες σήραγγες συνολικού μήκους 25 χιλιομέτρων. Το Capital.gr βρέθηκε, χθες, στα εργοτάξια του οδικού άξονα Μαλιακός-Κλειδί, τα οποία επισκέφθηκαν ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και ο επικεφαλής της Task Force Χορστ Ράιχενμπαχ.


Στην πρώτη και δεύτερη σήραγγα μήκους δύο και έξι χιλιομέτρων αντίστοιχα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες διάνοιξης, ενώ  η διάνοιξη της τρίτης σήραγγας  έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 50%. Το δεύτερο τούνελ (6 χλμ) είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων και θα συνδέεται με την νέα γέφυρα που κατασκευάζεται στον ποταμό Πηνειό.
Επίσης, οι εργασίες στο νέο τμήμα (25 χλμ), που περιλαμβάνει τις τρεις σήραγγες, αφορούν σε ειδικά έργα για την κάλυψη του αγωγού φυσικού αερίου που υπάρχει στην περιοχή, όπως και σε σύνθετες εργασίες για τη «συνύπαρξη» του σιδηροδρομικού δικτύου με τον οδικό άξονα.
Το νέο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, που περιλαμβάνει τις τρεις σήραγγες, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, έως το τέλος του 2015, ενώ θα απαγορευθεί η κυκλοφορία για τα βαριά οχήματα από το παλαιό οδικό δίκτυο.
Έτσι, η απόσταση Ευαγγελισμός-Σκοτίνα υπολογίζεται ότι θα διανύεται σε 17 λεπτά, γεγονός που θα «μεταμορφώσει» πλήρως τα Τέμπη που απασχολούν, συχνά, την επικαιρότητα είτε λόγω βραχοπτώσεων είτε εξαιτίας θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Όταν αποπερατωθεί ο άξονας, το κόστος ανά χιλιόμετρο θα διαμορφώνεται στα 0,05 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (0,083 ευρώ /χλμ σε τιμές 2015), σύμφωνα με όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Με άλλα λόγια, η αναπροσαρμογή των τιμημάτων διέλευσης θα οδηγήσει συνολικά σε αύξηση ύψους 0,50 ευρώ.


Ειδικότερα, σήμερα τα διόδια διαμορφώνονται σε :
1,40 ευρώ στο Μακρυχώρι
2 ευρώ στον Πυργετό και
2 ευρώ στην Λεπτοκαρυά
Η ολοκλήρωση του νέου τμήματος, μήκους 25 χλμ. θα οδηγήσει σε αυξομειώσεις, δηλαδή το τίμημα στους εν λόγω τρεις σταθμούς θα διαμορφωθεί σε :
2,60 ευρώ στο Μακρυχώρι
1,60 ευρώ στον Πυργετό και
3,30 ευρώ στην Λεπτοκαρυά
Συνολικά ο αυτοκινητόδρομος μήκους 230 χλμ θα αποτελείται από 20 γέφυρες από τις οποίες οι 10 έχουν ολοκληρωθεί, με τις υπόλοιπες να βρίσκονται υπό κατασκευή. Η παλαιά εθνική οδός θα παραμείνει στον τομέα ευθύνης της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και γι’αυτό θα παραμείνει σε λειτουργία ο σταθμός διοδίων στον Πυργετό.
Σημειώνεται ότι στην κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ανήκουν η Hochtief PPP Solutions (30%), η Άκτωρ Παραχωρήσεις (20%), η J&P Άβαξ (16,25%), η Vinci Concessions (13,75%) , η ΑΕΓΕΚ (10%) και η Αθηνά (5%).
Ελαχιστοποιήθηκαν οι «δεν πληρώνω»
Την ίδια στιγμή, το ποσοστό των οδηγών που διέρχονται από τους σταθμούς διοδίων του αυτοκινητοδρόμου δεν ξεπερνά το 2%, με τους οδηγούς φορτηγών να αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητιστών που δεν πληρώνουν.
Στη θεαματική αυτή μείωση των «τσαμπατζήδων» συνέβαλε και το γεγονός ότι όσοι εντοπίζονται να μην πληρώνουν καλούνται να διακανονίσουν τις οφειλές τους. Είναι μεγάλος αριθμός περιπτώσεων οδηγών φορτηγών που έχουν συσσωρευμένα χρέη ύψους έως και 90.000 ευρώ, ποσα που καλούνται σήμερα να διακανονίσουν σε δόσεις οι οφειλέτες.
Αυτοκινητόδρομοι, οι μεγαλύτερες ελληνικές επενδύσεις
Οι κατασκευαστικές εργασίες, προϋπολογισμού 8 δισ. ευρώ, που πραγματοποιούνται σήμερα στο εθνικό οδικό δίκτυο, αποτελούν τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα ανέφερε, χθες, ο επικεφαλής της Task Force Horst Reichenbach.
Σημείωσε ότι τα οδικά έργα παραχώρησης θα χρηματοδοτηθούν με 3 δισ. ευρώ από κοινοτικά κονδύλια. «Βρίσκομαι στην Ελλάδα δυόμιση χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων έχω συναντήσει τέσσερις υπουργούς. Και οι τέσσερις ανέφεραν ότι η πιο σημαντική προτεραιότητα είναι η επανεκκίνηση των οδικών αξόνων, εγχείρημα που υπήρξε ιδιαίτερα δύσκολο εξαιτίας της κρίσης και γι’αυτό πρέπει να αποδόσουμε εύσημα στους κ.κ. Χατζηδάκη και Χρυσοχοϊδη» ανέφερε.
«Με τη στήριξη του κ. Ράιχενμπαχ κατορθώσαμε να υπερβούμε τις μεγάλες δυσκολίες στα έργα» σημείωσε ο κ. Χρυσοχοϊδης.


capital

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου





loading...