Αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των μέσων μαζικής μεταφοράς έρχονται το επόμενο διάστημα. Εκτός από την ήδη ανακοινωμένη πρόθεση για κάρτες απεριορίστων διαδρομών με διάρκεια κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του πελάτη, εξετάζεται και το ενδεχόμενο εξίσωσης προς τα κάτω για την τιμή του ενιαίου εισιτηρίου.
Εδώ και μερικές ημέρες, έχει ανακοινωθεί επίσημα από το υπουργείο Μεταφορών ότι θα κυκλοφορήσουν κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τόσο για το σύνολο των μέσω μεταφοράς όσο και μόνο για τα λεωφορεία, τα τρόλει και τα τραμ με διάρκεια τρεις και έξι μήνες. Είναι μεγάλη διευκόλυνση για τους επιβάτες οι οποίοι προς το παρόν έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στην ετήσια και την μηνιαία κάρτα. Η ετήσια κάρτα, ναι μεν βγάζει χαμηλότερη τιμή επιβάρυνσης ανά δρομολόγιο αλλά ο καταναλωτής χάνει χρήματα δεδομένου ότι υποχρεώνονται να πληρώσει και τον μήνα της άδειάς του κατά τον οποίο δεν θα χρησιμοποιήσει τα μέσα μεταφοράς. Από την άλλη, η τιμή της μηνιαίας κάρτας είναι υψηλή και το όφελος για τον επιβάτη περιορισμένο. Σε αυτό το πλαίσιο, υπεγράφη από τον Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων απόφαση με την οποία καθιερώνονται κάρτες απεριορίστων διαδρομών τρίμηνης και εξάμηνης διάρκειας που θα ισχύσουν για μετακινήσεις με τους συγκοινωνιακούς φορείς του Ομίλου ΟΑΣΑ (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ). Η τιμή τους υπολογίζεται με βάση την έκπτωση η οποία παρέχεται κατά την πώληση των ετήσιων καρτών ως εξής:
- Κάρτα για όλα τα μέσα 6/μηνης διάρκειας: 248 ευρώ
- Κάρτα για όλα τα μέσα 3/μηνης διάρκειας: 129 ευρώ
- Κάρτα για Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ, 6/μηνης διάρκειας: 110 ευρώ
- Κάρτα για Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ 3/μηνης διάρκειας: 58 ευρώ.
Εκτός από τις νέες κάρτες, ετοιμάζονται μειώσεις και στις τιμές των εισιτηρίων. Όπως αναφέρεται σε σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «το Βήμα» συζητείται το ενδεχόμενο από την 1ηΣεπτεμβρίου, να μειωθεί η τιμή του απλού εισιτηρίου από τα 1,4 ευρώ στα 1,2 ευρώ δηλαδή όσο κοστίζει και το εισιτήριο των λεωφορείων. Δηλαδή, με βάση το σχέδιο που εξετάζεται να εφαρμοστεί πιλοτικά, το εισιτήριο του μετρό θα γίνει φθηνότερο και το εισιτήριο του λεωφορείου θα κοστίζει το ίδιο. Αυτό βέβαια, θα γίνει πιλοτικά προκειμένου να αποδειχτεί αν μέσα από τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, οι εταιρείες διαχείρισης των μέσων μεταφοράς, θα μπορέσουν να κάνουν μεν τις μειώσεις, χωρίς όμως να επηρεαστούν τα έσοδά τους. Αντίστοιχα, σχεδιάζεται να μειωθεί και η τιμή της μηνιαίας κάρτας, από τα επίπεδα των 45 ευρώ που είναι σήμερα.
Για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής και την αύξηση των εσόδων που θα «δικαιολογήσει» και τη μείωση των τιμών, σχεδιάζονται και μέτρα διευκόλυνσης των επιβατών ώστε να βρίσκουν τα εισιτήρια με μεγάλη ευκολία. Σχεδιάζεται να «ανοίξει» η πώληση εισιτηρίων και εκτός των σταθμών του μετρό σε χιλιάδες σημεία πώλησης. Το δεύτερο καινοτόμο μέτρο, είναι η διάθεση ειδικής εφαρμογής για smartphonesμέσω των οποίων οι επιβάτες θα μπορούν και να αγοράζουν εισιτήρια ή κάρτες και να βρίσκουν πληροφορίες για τη βέλτιστη διαδρομή προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους. Η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται είτε με paypalείτε με χρέωση της πιστωτικής κάρτας.
fpress
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου