Το στίγμα του leader της αγοράς τυχερών παιχνιδιών δίνει ο ΟΠΑΠ εφαρμόζοντας ήδη όσα προβλέπει ο νέος κανονισμός της ΕΕΕΠ αναφορικά με τη ρύθμιση θεμάτων διαφήμισης και επικοινωνίας τυχερών παιγνίων.
Ο Οργανισμός προσάρμοσε από την πρώτη στιγμή τη διαφημιστική καμπάνια του νέου παιχνιδιού pamestoixima.gr που βγήκε στον αέρα αμέσως μετά τη δημοσίευση της απόφασης. Για παράδειγμα, η ΟΠΑΠ δεν χρησιμοποιεί πλέον κάποιο διάσημο ή ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο πρόσωπο στη σχετική επικοινωνία της, όπως ακριβώς προβλέπεται από το αντίστοιχο άρθρο του νέου Κανονισμού. Επίσης, αναφέρει ξεκάθαρα ότι η συμμετοχή στο ΣΚΡΑΤΣ επιτρέπεται αποκλειστικά σε άτομα άνω των 18 ετών και στο pamestoixima.gr σε άτομα άνω των 21 ετών.
Σημειώνεται πως με την απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, ρυθμίζονται τα θέματα σχετικά με την εμπορική επικοινωνία και τη διαφήμιση των τυχερών παιγνίων και θεσπίζονται οι κανόνες δεοντολογίας που διέπουν τις σχετικές δραστηριότητες. Σκοπός είναι η εξασφάλιση ενός ιδιαίτερα αυστηρού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών σε σχέση με την διαφήμιση των τυχερών παιχνιδιών.
Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ επανελέγχει και όλες τις υπόλοιπες καμπάνιες επικοινωνίας της, προχωρώντας άμεσα σε τροποποιήσεις όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, προκειμένου να είναι σύμφωνες με όσα προβλέπει ο νέος κανονισμός της ΕΕΕΠ.
Πιο συγκεκριμένα, η εμπορική επικοινωνία δεν πρέπει να απευθύνεται σε ανήλικους, να αποσκοπεί στην ενίσχυση της ροπής των καταναλωτών προς τα τυχερά παιχνίδια, να χρησιμοποιεί γνωστά και διάσημα πρόσωπα, να εκμεταλλεύεται την έλλειψη ειδικών γνώσεων των καταναλωτών για τις πιθανότητες επιτυχίας και συμμετοχής στα κέρδη, να μεταδίδει το μήνυμα ότι τα τυχερά παιχνίδια είναι μέσο πλουτισμού ή τρόπος διαφυγής από τις οικονομικές δυσκολίες και να υποδηλώνει ότι τα τυχερά παιχνίδια μπορούν να αποτελέσουν προτεραιότητα στη ζωή.
Επιπλέον, η διαφήμιση τυχερών παιχνιδιών πρέπει να αναφέρει τις τηλεφωνικές γραμμές και τις υπηρεσίες υποστήριξης για την απεξάρτηση από τον εθισμό στα τυχερά παιχνίδια.
Η ΟΠΑΠ, ως η εταιρεία που ηγείται στην Ελληνική αγορά τυχερών παιγνίων, έχει εκφράσει συχνά την τοποθέτησή της ότι αξιολογεί καταρχήν ως θετική κάθε εξέλιξη που έχει στόχο την εδραίωση ξεκάθαρων κανόνων στην αγορά. Τέλος, όπως προβλέπεται από την απόφαση, η ΟΠΑΠ ενημερώνει την ΕΕΕΠ και λαμβάνει έγκριση για κάθε σχετική επικοινωνία.
Ν. Χρυσικόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου