Το εβδομαδιαίο γερμανικό περιοδικό Spiegel φιλοξενεί ένα δημοσίευμα με τίτλο «πλούτος και κρυψίνοια», το οποίο αναφέρεται στις φορολογικές διευκολύνσεις που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές.
Το περιοδικό διαπιστώνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν πλοία σαν να μην υπήρχε ποτέ
κρίση στην ναυτιλία και αναφέρει ότι το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 και καινούριων πλοίων αξίας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ και άλλα τόσα χρήματα για την ανακαίνιση του στόλου τους.
κρίση στην ναυτιλία και αναφέρει ότι το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 και καινούριων πλοίων αξίας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ και άλλα τόσα χρήματα για την ανακαίνιση του στόλου τους.
Σύμφωνα με την Deutche Welle, μόνο για τις πρώτες εβδομάδες του 2014, το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δισεκ. ευρώ. Όπως δηλώνει στο περιοδικό ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, «τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες».
140 δισεκατομμύρια ευρώ αφορολόγητα
Το άρθρο αναφέρει ότι η δυνατότητα των εφοπλιστών να διαθέτουν τόσα χρήματα και να αγοράζουν τα καράβια είναι το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους-σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας-φόρους. Επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις το Spiegel υποστηρίζει ότι από το 2002 έως σήμερα, Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δισεκ. ευρώ. Αλλά και πέραν αυτού – βάση 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Όπως σημειώνεται, πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως στην Ελλάδα.
Ο κ. Βενιάμης αντέδρασε σε αυτή την παρατήρηση υποστηρίζοντας πως οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους «ως ιδιώτες όπως όλοι οι άλλοι». Το Spiegel, βασιζόμενο σε στοιχεία συνδικαλιστικών οργανώσεων αναφέρει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκατ. ευρώ την ώρα που οι Έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκατ. ευρώ.
Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως «εθελοντική συνεισφορά» τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως όμως γράφει το γερμανικό περιοδικό, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτό το διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκατ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου