Φαίνεται πως στην κυβέρνηση θέλουν να παραδώσουν πάραυτα την εξουσία στους επόμενους, αλλιώς δεν εξηγείται η παράνοια της νέας εγκύκλιου του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία βαφτίζει τις παροχές σε είδος που δίνονται από τις επιχειρήσεις σε εργαζομένους ως επιπλέον εισόδημα. Φορολογείται λοιπόν το όποιο bonus θέλει να δώσει ο επιχειρηματίας στον συνεργάτη του για να επιβραβεύσει την δουλειά του και να δώσει κίνητρα για το κάτι παραπάνω, τώρα θα φορολογούνται και οι παροχές σε είδος προς διευκόλυνση του προσωπικού.
Έτσι οι επιχειρήσεις, καλούνται να εκδώσουν τις βεβαιώσεις αποδοχών για το 2014, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτές και όλες τις παροχές σε είδος. Μάλιστα, από 1/1/2015, επί των παροχών αυτών θα επιβάλλεται και προκαταβολή φόρου.
Νέο χτύπημα λοιπόν για τις επιχειρήσεις, τις οποίες η παγκοσμιοποίηση θέλει να κλείσει και να υπάρχουν μόνο υπάλληλοι στο κράτος ή σε πολυεθνικές και εν τέλει στην παγκόσμια κυβέρνηση, καθώς οι ελεύθεροι επαγγελματίες είναι εκείνοι που δεν εξαρτώνται κάθε μήνα από μισθό αλλά είναι στο χέρι τους να κερδίσουν όσα χρήματα μπορούν.
Απόρροια της εγκυκλίου θα είναι νέα μείωση μισθών και σε πολλές περιπτώσεις μείωση προσωπικού. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους «μεγάλο-πτυχιούχους» των Οικονομικών με τέτοιες ιδέες, που ουδεμία σχέση έχουν με την πιάτσα, καθώς δεν δούλεψαν ποτέ στην αγορά παρά κάθε μήνα παίρνουν τον μισθό τους! Οποιαδήποτε παροχή άνω των 300 ευρώ ετησίως στον εργαζόμενο θεωρείται πλέον ως φορολογητέο εισόδημα και ποιος θα επιβαρύνεται; Ο επιχειρηματίας που θα αναγκαστεί να μειώσει το κόστος εργασίας για να τα φέρει βόλτα, θα κόψει τις παροχές και η αγορά θα επιβραδυνθεί ακόμα περισσότερο.
Λεφτά που παρέχει η εταιρεία σε εργαζομένους για δίδακτρα των παιδιών τους σε φροντιστήρια ή οπουδήποτε θα φορολογούνται πλέον ως εισόδημα. Εκείνοι που έχουν εταιρικά κινητά, προκειμένου να τα χρησιμοποιούν για την εργασία, θα πρέπει να ξεχωρίζουν ποια τηλεφωνήματα είναι επαγγελματικά και ποια ιδιωτικά και τα δεύτερα να φορολογούνται.
Δείτε αναλυτικά παροχές σε είδος που θα φορολογούνται από την τραγελαφική απόφαση της ΓΓ Δημοσίων Εσόδων, η οποία βέβαια παρέλαβε τον νόμο και ήταν υποχρεωμένη να τον εφαρμόσει και δεν φέρει την ευθύνη:
α) η αξία των αγαθών, που αντιπροσωπεύουν οι χορηγούμενες «δωροεπιταγές», καθώς και η αξία της αγοράς αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, που αντιπροσωπεύουν τα χορηγούμενα «κουπόνια»,
β) η αξία των διατακτικών που χορηγούνται δωρεάν για την αγορά αγαθών ή τη λήψη υπηρεσιών από συμβεβλημένα καταστήματα. Εξαιρετικά για τις διατακτικές σίτισης ως παροχή σε είδος λαμβάνεται το ποσό που υπερβαίνει τα 6 ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα καθώς σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. ζ΄ της παρ.1 του άρθρου 14 του ν.4172/2013 εξαιρούνται από τον υπολογισμό 4 του εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις η αξία των διατακτικών σίτισης έως έξι (6) ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα,
γ) η παροχή της χρήσης εταιρικών πιστωτικών καρτών στα ανωτέρω πρόσωπα για δαπάνες που δεν πραγματοποιούνται για το συμφέρον της επιχείρησης αλλά για την κάλυψη προσωπικών, οικογενειακών ή άλλων δαπανών που δεν σχετίζονται με το συμφέρον της επιχείρησης του εργοδότη ή δεν χρησιμοποιούνται κατά τις συνήθεις εμπορικές συναλλαγές αυτής και το σχετικό κόστος αναλαμβάνει ο εργοδότης,
δ) το όφελος που προκύπτει για τους εργαζόμενους, διευθυντές, διαχειριστές, μέλη διοίκησης και συνταξιούχους των εταιρειών παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τηλεφωνίας, ύδρευσης, παροχής αερίου, συνδρομητικών υπηρεσιών (π.χ. τηλεόραση) από την παροχή σε αυτούς ορισμένης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, νερού, φυσικού αερίου και συνδρομητικών καναλιών αντίστοιχα με μειωμένο τιμολόγιο ή άνευ ανταλλάγματος,
ε) οι διάφορες πληρωμές που γίνονται απευθείας από τους εργοδότες σε τρίτους, όπως αυτές που γίνονται προς φροντιστήρια, σχολεία, βρεφονηπιακούς σταθμούς, κατασκηνώσεις κ.λπ. και αφορούν την κάλυψη εξόδων διδάκτρων, βρεφονηπιακών σταθμών, κ.λπ. των ανωτέρω προσώπων, οι απευθείας πληρωμές που αφορούν την κάλυψη εξόδων συμμετοχής των προσώπων αυτών σε ημερίδες, προγράμματα ή σεμινάρια εκπαίδευσης, επιμόρφωσης ή επαγγελματικής κατάρτισης ή την κάλυψη συνδρομών σε περιοδικά και επιμελητήρια, που δεν αφορούν το αντικείμενο της εργασίας τους ή το επίπεδο της θέσης που κατέχουν, οι απευθείας πληρωμές που αφορούν την κάλυψη συνδρομών των προσώπων αυτών (σε γυμναστήρια, λέσχες κ.λπ.), καθώς και αυτές που αφορούν την κάλυψη ιατρικών εξόδων τους (π.χ. check-up).
Περαιτέρω, στην περίπτωση αυτή περιλαμβάνεται και το όφελος που προκύπτει για τους εργαζόμενους, διευθυντές, διαχειριστές και μέλη διοίκησης ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων εξαιτίας της δωρεάν φοίτησης ή της φοίτησης με μειωμένα δίδακτρα σε αυτά των τέκνων τους, με εξαίρεση τις υποτροφίες που χορηγούνται από τα εν λόγω εκπαιδευτήρια.
στ) η παροχή της χρήσης εταιρικών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας που γίνεται στους εργαζόμενους, διευθυντές, διαχειριστές και μέλη διοίκησης κατά το μέρος που υπερβαίνει το κόστος των προγραμμάτων χρήσης και υπό την προϋπόθεση ότι το υπερβάλλον ποσό του προγράμματος χρήσης χρησιμοποιείται για προσωπικούς τους σκοπούς και όχι για σκοπούς της επιχειρηματικής δραστηριότητας του εργοδότη, λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλές επιχειρήσεις καλύπτουν τη συγκεκριμένη παροχή στα προαναφερόμενα πρόσωπα με σκοπό την εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών τους, την αύξηση της παραγωγικότητάς τους και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών (επικοινωνία με πελάτες, συνεργάτες, κ.λπ.) ακόμα και πέραν του ημερήσιου εργάσιμου χρόνου. Ο διαχωρισμός της παροχής που εξυπηρετεί την επιχειρηματική δραστηριότητα του εργοδότη από την παροχή που εξυπηρετεί προσωπικούς σκοπούς των ανωτέρω προσώπων είναι εφικτός διότι κατά την έκδοση του λογαριασμού από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας παρέχεται ανάλυση ανά αριθμό. Σε κάθε περίπτωση, ο διαχωρισμός μπορεί να βασιστεί και σε βεβαίωση του εργοδότη, με την οποία βεβαιώνεται σε ετήσια βάση το ποσό που αφορά σε επαγγελματική χρήση ή άλλη χρήση της εταιρικής σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατός ο διαχωρισμός ή ο εργοδότης δεν προβεί στον διαχωρισμό αυτό για οποιοδήποτε λόγο και δεν χορηγήσει σχετική βεβαίωση, τότε το υπερβάλλον ποσό του κόστους του προγράμματος χρήσης θεωρείται ως παροχή σε είδος. Στην παροχή αυτή που προσαυξάνει το φορολογητέο εισόδημα των ανωτέρω προσώπων εντάσσονται και οι φόροι και τα τέλη που αντιστοιχούν σε αυτήν (Φ.Π.Α., λοιπά τέλη).
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου