Τι είπε ο Ερντογάν από τη Ριζούντα για την εθνική καταγωγή του
(σχόλιο Γ.Θ : Ο Έλληνας που γίνεται τούρκος - γενίτσαρος, είναι δυο φορές τούρκος)
Θέλοντας να δείξει ότι η εθνική καταγωγή λίγο μετράει στη χώρα του και ότι αξία έχει η μουσουλμανική πίστη, ο πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην Κωνσταντινούπολη σε έναν διάλογο που είχε με τον πατέρα του πριν από χρόνια.
«Είχα ρωτήσει το συγχωρεμένο τον πατέρα μου αν είμαστε Λαζοί ή...
Τούρκοι. Μου είχε απαντήσει ότι κι αυτός, πιο παλιά, είχε κάνει την ίδια ερώτηση στον δικό του πατέρα. Κι εκείνος του είπε: Κοίτα, ο δικός μου παππούς μού είπε ότι όταν πεθάνουμε και πάμε στον άλλο κόσμο, θα μας ρωτήσουν σε ποιον θεό πιστεύεις, ποιος είναι ο προφήτης σου και ποια είναι η θρησκεία σου. Δεν θα μας ρωτήσουν για την εθνική μας καταγωγή.
Μετά από αυτά, όταν σε ρωτούν ποια είναι η εθνική σου καταγωγή, να λες ότι είσαι μουσουλμάνος και να τραβάς το δρόμο σου».
Υπενθυμίζουμε ότι ο Ερντογάν κατάγεται από το χωριό Ποταμιά του Ριζαίου, μια περιοχή όπου επί χιλιετίες κατοικούσαν Έλληνες και που ποτέ δεν εποικίστηκε από άλλα φύλα...
Ο ΣIΧΑΜΕΡΟΣ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΣ EΡΝΤΟΓΑΝ
Ο προπάππους του EΡΝΤΟΓΑΝ ήταν επικεφαλής αντάρτικης ομάδας Ελλήνων του Πόντου εναντίον των Τούρκων κατακτητών. Το επίθετο του προπάππου του Ερντογάν ήταν το εξισλαμισμένο Bakatoglu Memis.
Η οικογένεια άλλαξε επίθετο το 1934, διότι η λέξη ‘Bakat’, που ήταν το επίθετο της οικογένειας, εθεωρείτο βρισιά, γιατί όλοι οι Έλληνες αντάρτες αποκαλούνταν ‘Bakat’. Στον Πόντο, συνεπώς, η λέξη αυτή είχε τη σημασία Έλληνα αποστάτη, του επαναστάτη εναντίον των Τούρκων.
Ο Ερντογάν, σε περιοδεία στην περιοχή της Ριζούντας (η ονομασία που έδωσαν οι Τούρκοι της Ριζούντας είναι RIZE), επισκέφθηκε και το χωριό καταγωγής των γονιών του, την Ποταμιά.
Στη πλατεία του χωριού ένα μεγάλο πανό έγραφε «Potamya Hos Geldiginiz», δηλαδή «η Ποταμιά σας καλωσορίζει».
Οι απόδημοι από την Ποταμιά, όταν επισκέπτονται το χωριό τους, το αποκαλούν με την παραδοσιακή ονομασία Ποταμιά και όχι με την τουρκική ονομασία που είναι ‘Guneysu’ (νερό του νότου).
Ο Πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σε τηλεοπτική συνέντευξη στο κανάλι NTV, στις 10 Ιουνίου 2011, σε σχετική ερώτηση που αφορά τη καταγωγή του, μίλησε με τον ποιο προσβλητικό και απαξιωτικό τρόπο για την ελληνικήτου καταγωγή, λέγοντας», όταν είπε τη λέξη Rum (Έλληνας).
ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
Ο Ερντογάν επισκέφθηκε την ιδιαίτερη πατρίδα του, τα
Ποτάμια Ριζαίου
Τούρκοι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο Ερντογάν έχει ελληνική καταγωγή, από το χωριό Ποταμιά της Ριζούντας του Πόντου. Ο ερευνητής Cezmi Yurtsever αναφέρει ότι με τον εξισλαμισμό των Ποντίων ταυτόχρονα έγινε αλλαγή του δημογραφικού χαρακτήρα του Πόντου, αλλάζοντας τις ελληνικές ονομασίες χωριών και πόλεων με τουρκικές.
Όπως αναφέρει, παρόλο ότι έχουν περάσει τόσα χρόνια που ο Fatih Sultan Mehmet που κυρίευσε τον Πόντο, εξισλαμίζοντας τον ελληνικό πληθυσμό και με φιρμάνι (διάταγμα) άλλαξε τις ονομασίες, μέχρι σήμερα οι κάτοικοι του Πόντου χρησιμοποιούν την ελληνική ονομασία των χωριών τους.
Όπως αναφέρει, παρόλο ότι έχουν περάσει τόσα χρόνια που ο Fatih Sultan Mehmet που κυρίευσε τον Πόντο, εξισλαμίζοντας τον ελληνικό πληθυσμό και με φιρμάνι (διάταγμα) άλλαξε τις ονομασίες, μέχρι σήμερα οι κάτοικοι του Πόντου χρησιμοποιούν την ελληνική ονομασία των χωριών τους.
Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΤΙΜΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΑΓΜΑΤΑ ΓΕΝΙΤΣΑΡΩΝ.
ΓΝΩΡΊΖΕΙ ΟΤΙ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΡΟΗΛΘΕ.
Ο Ερντογάν, σε πρόσφατη περιοδεία στην περιοχή της Ριζούντας (η ονομασία που έδωσαν οι Τούρκοι της Ριζούντας είναι RIZE), επισκέφθηκε και το χωριό καταγωγής των γονιών του, την Ποταμιά.
Στη πλατεία του χωριού ένα μεγάλο πανό έγραφε «Potamya Hos Geldiginiz», δηλαδή «η Ποταμιά σας καλωσορίζει».
Κατέβηκε από το λεωφορείο, χόρεψε με τους ομοχώριούς του που ήταν ντυμένοι με ποντιακές παραδοσιακές στολές και στην ομιλία του είπε ότι ένας απόδημος από την Ποταμιά, όταν επισκέπτεται το χωριό του, το αποκαλεί με την παραδοσιακή ονομασία Ποταμιά και όχι με την τουρκική ονομασία που είναι ‘Guneysu’ (νερό του νότου).
Αυτό το βίντεο με την υποδοχή του Ερντογάν στη Ποταμιά, το χρησιμοποίησε ο ηγέτης του Εθνικιστικού Κόμματος Devlet Bahceli στη προεκλογική εκστρατεία, για να πλήξει τον Eρντογάν ότι είναι ελληνικής καταγωγής.
Ο Τούρκος ερευνητής, για να στηρίξει το εύρημά του, παραθέτει στοιχεία από το φορολογικό αρχείο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας για τους κατοίκους του χωρίου Ποταμιά.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι ο προπάππους του Erdogan ήταν επικεφαλής αντάρτικης ομάδας Ελλήνων του Πόντου εναντίον των Τούρκων κατακτητών.
Το επίθετο του προπάππου του Ερντογάν ήταν το εξισλαμισμένο Bakatoglu Memis. Το φορολογικό βιβλίο στη στήλη εθνική καταγωγή έγραφε τη λέξη ‘Εξισλαμισθείς’ και στη στήλη ονοματεπώνυμο το νέο ισλαμικό όνομα.
Το αρχείο είναι του 1850 και φαίνεται ότι ο προπάππος του Ερντογάν ήταν ο πιο πλούσιος, διότι όλοι οι χωριανοί πλήρωναν φόρους 20-30 γρόσια ο καθένας και ο προπάππος του Ερντογάν πλήρωσε 38 γρόσια.
Η οικογένεια άλλαξε επίθετο το 1934, διότι η λέξη ‘Bakat’, που ήταν το επίθετο της οικογένειας, εθεωρείτο βρισιά, διότι όλοι οι Έλληνες αντάρτες αποκαλούνταν ‘Bakat’. Στον Πόντο, συνεπώς, η λέξη αυτή είχε τη σημασία Έλληνα αποστάτη, στασιαστή εναντίον των Τούρκων.
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΤΙ Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΠΗΛΙΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΡΙΖΑΙΟ Η ΡΙΖΟΥΝΤΑ. ΜΑΛΙΣΤΑ Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΕ ΤΟ ΔΙΣΠΗΛΙΟ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ. ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΛΑΟΣ ΜΟΓΓΟΛΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ. ΤΕΤΟΙΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟ ΤΟΥΡΚΜΕΝΙΣΤΑΝ, ΣΤΟΥΣ ΟΥΙΓΟΥΡΟΥΣ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΣΙΑ, ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΔΑ.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΉΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΓΕΝΙΤΣΑΡΩΝ.
ΟΤΑΝ ΟΙ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΗΤΈΣ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΙΣΤΩΝ, ΕΚΕΙ ΖΟΥΣΑΝ ΧΩΡΙΣΤΑ ΤΡΕΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ: ΟΙ ΡΩΜΙΟΙ, ΟΙ ΑΡΜΕΝΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ. ΓΙΑ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΥΣ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΜΟΝΟ ΡΩΜΙΟΥΣ.
ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ «ΤΟΥΡΚΟΙ».
Ο Θανάσης Πετσάλης-Διομήδης (Αθήνα, 1904- 1995) ήταν πεζογράφος και θεατρικός συγγραφέας. Έγινε γνωστός κυρίως για τα ιστορικά του μυθιστορήματα
Οι Μαυρόλυκοι
Η καμπάνα της Αγια -Τριάδας (1948)
Ελληνικός Όρθρος (Πρώτο βραβείο μυθιστορηματικής βιογραφίας, 1963)·
''Χρονικό της Τουρκοκρατίας''
χαρακτηρίζει ο συγγραφέας του το μνημειώδες αυτό έργο που καλύπτει δύο πολυσέλιδους τόμους της σειράς της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.
Οι Μαυρόλυκοι ξεπερνούν κατά πολύ το χρονικό: είναι το έπος και το πάθος ενός λαού που οραματίζεται την ελευθερία του κι αγωνίζεται γι' αυτήν.
Ο Θανάσης Πετσάλης - Διομήδης προσέφερε με τους Μαυρόλυκους μία από τις αρτιότερες συνθέσεις της νεότερης αφηγηματικής λογοτεχνίας μας.
Οι Μαυρόλυκοι αποτέλεσαν σταθμό στα ελληνικά γράμματα. Η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε το έργο κατά την πανηγυρική συνεδρία της 24ης Μαρτίου 1950 και απέδωσε επιγραμματικά το μέγεθός του:
''Εδώ η τέχνη και η Ιστορία σφικτά χειροκρατούμεναι παρουσιάζουν ως εν πανοράματι τας περιπετείας του Γένους''.
Σύμφωνα με τον ιστορικό Τσεσμί Γιουρτσεβέρ η οικογένειά του έχει τις ρίζες της στην γενιά του Μπαγατλί Ρετζέπ, που ζούσε γύρω από την Τραπεζούντα μετά την κατάκτησή της από τους τούρκους.
Ο Ταγίπ Ερντογάν γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 26 Φεβρουαρίου του 1954. Ο πατέρας του υπηρετούσε στην Ακτοφυλακή. Τα πρώτα παιδικά του χρόνια τα πέρασε στην Ριζούντα. Οι γονείς του Ερντογάν εγκατέλειψαν το χωριό τους, την Ποταμιά και εγκαταστάθηκαν σε φτωχική συνοικία της Κωνσταντινούπολης, στο ‘Kasim Pasa’, που σήμερα είναι κακόφημη.
Στα εφηβικά του χρόνια δούλευε πουλώντας λεμονάδα και κουλούρια με σουσάμι στους δρόμους της Πόλης. Αποφοίτησε το 1965 από το δημοτικό και στην συνέχεια τελείωσε το σχολείο σε θρησκευτικό λύκειο.
Σπούδασε οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων. Αποφοίτησε το 1981 από το το Πανεπιστήμιο του Μαρμαρά και άρχισε να ασχολείται με την πολιτική από τα 18 του χρόνια. Εκτός όμως από την πολιτική ο τούρκος πρωθυπουργός είχε έφεση και στο ποδόσφαιρο. Επαιζε σε ημιεπαγγελματική ομάδα από το 1969 έως το 1982. Πρόκειται για την ομάδα Κασίμπασα η οποία όμως τώρα φέρει προς τιμήν του το όνομά του και είναι στην πρώτη εθνική κατηγορία.
Εξελέγη δήμαρχος Κωνσταντινούπολης στις 27 Μαρτίου 1994. Πρωθυπουργός της Τουρκίας από τις 14 Μαρτίου 2003.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΕΜΙΝΕ ΓΚΙΟΥΛΜΠΑΡΑΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΑΝ ΕΒΡΑΙΑ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο Τούρκος ιστορικός, Yalçin Küçük, η σύζυγος του Ερντογάν, Εμινέ, κατάγεται από το Χαλέπι της Συρίας όπου υπήρχε μεγάλη κοινότητα Εβραίων Καραϊτών και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στη περιοχή του Σιΐρτ της νοτιοανατολικής Τουρκίας. Από την ίδια κοινότητα των Εβραίων Καραϊτών του Καυκάσου είναι και ο πρόεδρος της τουρκικής βουλής, Cemil Çiçek, που στο παρελθόν διατέλεσε και εκπρόσωπος της τουρκικής κυβέρνησης του Ερντογάν.
Η Εμινέ Ερντογάν το γένος Γκιουλμπαράν γεννήθηκε το 1955 στην πόλη Σιιρτ. Εκεί γνωρίστηκε με τον Ταγίπ κατά την διάρκεια ενός συνεδρίου στις 4 Ιουλίου του 1978. Το ζευγάρι έχει δυο γιούς, τον Αχμέτ Μπουράκ και το Νετσμεντίν Μπιλάλ και δυο κόρες την Εσρά και την Σουμεγιέ. Απέκτησαν τον πρώτο τους εγγονό το 2006.
Οι τουρκοποιημένοι έλληνες γίνονται οι φανατικώτεροι ανθέλληνες.
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είναι όπως όλοι οι σημερινοί κάτοικοι του Πόντου που, ενώ γνωρίζουν ότι έχουν ελληνική καταγωγή, διακατέχονται από το σύνδρομο του γενιτσαρισμού και θέλουν να αποδείξουν στη πράξη ότι είναι πιο Τούρκοι από τους υπολοίπους. Το σύνδρομο του γενιτσαρισμού έχει όλα τα χαρακτηριστικά παιδιού αγνώστου πατρός που είναι φοβία, ανασφάλεια, παράλογες εκρήξεις θυμού, εντυπωσιασμού, εκδικητικότητας και κομπλεξισμού.
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είναι όπως όλοι οι σημερινοί κάτοικοι του Πόντου που, ενώ γνωρίζουν ότι έχουν ελληνική καταγωγή, διακατέχονται από το σύνδρομο του γενιτσαρισμού και θέλουν να αποδείξουν στη πράξη ότι είναι πιο Τούρκοι από τους υπολοίπους.
Γι' αυτόν το λόγο το Εθνικιστικό Κόμμα του Devlet Bahceli έχει τις πιο πολλές τυπικές οργανώσεις στον κατεχόμενο Πόντο. Το σύνδρομο του γενιτσαρισμού έχει όλα τα χαρακτηριστικά παιδιού αγνώστου πατρός που είναι φοβία, ανασφάλεια, παράλογες εκρήξεις θυμού, εντυπωσιασμού, εκδικητικότητας και κομπλεξισμού.
Οι τουρκοποιημένοι έλληνες γίνονται οι φανατικώτεροι ανθέλληνες. Στη συνέντευξή του στο NTV, ο Τούρκος Πρωθυπουργός ανέφερε ότι είναι και αισθάνεται Τούρκος, και θα κινηθεί δικαστικά σε συγγραφείς που τον αναφέρουν ως Έλληνα.
Το ίδιο αναφέρεται και για τον Εμβέρ Χότζα.
ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ
OΙ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΕΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥΡΚΙΑ
Η οριστική διαμόρφωση των πληθυσμών στην Ελλάδα και την Τουρκία καθορίστηκε από τη συνθήκη της Λωζάννης τον Ιoύλιο του 1923. Η συνθήκη πρόβλεπε την ανταλλαγή των πληθυσμών με βασικό κριτήριο κατάταξης τη θρησκευτική πίστη. Έτσι οι χριστιανοί θα έπρεπε να εκδιωχθούν από την Τουρκία και οι μουσουλμάνοι από την Ελλάδα.
Η επιλογή με βάση το θρήσκευμα οδήγησε αφένός στην εξαίρεση των ελληνικών πληθυσμών που είχαν εξισλαμιστεί ή βρισκόταν σε κρυπτοχριστιανική κατάσταση στην Τουρκία, ενώ εκδιώχθηκαν από την Ελλάδα οι ελληνογενείς και ελληνόφωνοι μουσουλμάνοι.
. Έτσι διαμορφώθηκε στη σημερινή Τουρκία ένας πολύμορφος μουσουλμανικός ελληνικός πληθυσμός που αποτελείται αφ’ ενός από τους γηγενείς εξισλαμισμένους και κρυπτοχριστανούς του Πόντου και αφ’ ετέρου από αυτούς που εκδιώχθηκαν από την Ελλάδα.
Εξισλαμισμένοι Κρητικοί, Μακεδόνες και Κύπριοι
Είναι ιστορικά βεβαιωμένο ότι μεγάλο μέρος των λεγόμενων τουρκοκρητικών είναι ελληνικής καταγωγής. Εξ άλλου το «κρητικό ζήτημα» στις αρχές του αιώνα μας θύμιζε πάρα πολύ το σημερινό πρόβλημα της Βορείου Ιρλανδίας. Τη διαπίστωση αυτή, εκτός των ιστορικών πηγών, υποστηρίζει η ύπαρξη τέτοιων πληθυσμών στη Συρία (Χαμηδιέ) και στη Λιβύη οι οποίοι διατηρούν την ανάμνηση της ελληνικής τους προέλευσης και εξακολουθούν να δηλώνουν «Ελληνες».
Επίσης και στη κεντρική και νοτιοδυτική Μακεδονία (Αλιάκμονας και περιοχή Κοζάνης Γρεβενών) κατοικούσαν οι εξισλαμισμένοι Ελληνες που έγιναν γνωστοί ως «Βαλαάδες». Οι Βαλαάδες χαρακτηρίζονται σε εθνογραφικούς χάρτες του περασμένου αιώνως «Greek Muslims».
Οι ελληνογενείς μουσουλμάνοι της Κρήτης και της Μακεδονίας εκδιώχθηκαν στην Τουρκία το 1923, με τη συνθήκη της Λωζάννης. Εγκαταστάθηκαν κυρίως στη Δυτική και Νότια Μικρά Ασία. Στην πλειοψηφία τους παραμένουν και σήμερα ελληνόφωνοι.
Για αυτούς τους πληθυσμούς δημοσίευαν οι τουρκικές εφημερίδες τα προγράμματα της ελληνικής τηλεόρασης.
Στις περιοχές της Κιλικίας (Αττάλεια) κατοικεί επίσης αριθμός ελληνοφώνων Κυπρίων μουσουλμάνων οι οποίοι μετακινήθηκαν εκεί από τα τέλη του περασμένου αιώνα. μέχρι τις πρώτες δεκαετίες του 20ου.
Εξισλαμισμένοι Πόντιοι
Η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη ομάδα Ελληνογενών εξισλαμισμένων είναι αυτή που κατοικεί στoν ιστορικό Πόντο και ειδικά στην επαρχία Τραπεζούντας. Οι εγκαταστάσεις αυτών που μιλούν τα ποντιακά ελληνικά περιγράφονται ως εξής στην έρευνα «Ethnic Groups in the Republic of Turkey» του γερμανικού παν/μίου του Τybingen:
Χωριό στην περιοχή του Όφεως
«…αποτελούνται από μερικές εξάδες χωριών γύρω από την Τόνια και 40-50 εγκαταστάσεις στις κοιλάδες (επάνω μέρος) Σαλακλί και Γκιουρτσάϋ νότια του Οφι, γύρω από την Τσαϊκαρα και το Κιοπρούμπασι. Υπάρχουν τουλάχιστον δύο κύματα μετανάστευσης στην επαρχία Σακαρυά.« Οι ελληνικοί πληθυσμοί, με μουσουλμανική κυρίως μορφή, αποτυπώθηκαν στην έρευνα «Ethnic Groups in the Republic of Turkey» του γερμανικού πανεπιστημίου του Tybigen. Στην έρευνα αυτή οι ελληνογενείς της Τουρκίας σήμερα κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες: τους «Greek-speaking Muslims: Pontic» και τους «Greek-speaking Muslims: Cretan, Cypriot and others».
Οι ομάδες αυτές χαρακτηρίζονται από μεγάλη ανομοιογένεια, η οποία καθορίζεται από την γεωγραφική προέλευση και τις θρησκευτικές τοποθετήσεις.
Οι ομάδες αυτές χαρακτηρίζονται από μεγάλη ανομοιογένεια, η οποία καθορίζεται από την γεωγραφική προέλευση και τις θρησκευτικές τοποθετήσεις.
Υπάρχει ήδη μια αξιόλογη διασπορά των εξισλαμισμένων στην Κωνσταντινούπολη και στα περισσότερα αστικά κέντρα της Τουρκίας. Κοινότητές τους έχουν δημιουργηθεί στην κατεχόμενη Κύπρο, την Ιμβρο καθώς και στο εξωτερικό (Γερμανία). Επίσης τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργηθεί μια μικρή κοινότητα στην Ελλάδα.
Είναι συγκροτημένοι σε κλειστές κοινωνικές ομάδες στις οποίες επικρατεί ενδογαμία. Ξεχωρίζουν τον εαυτό τους από τους καθαρούς Τούρκους και τους διακρίνει φιλελληνισμός. Αυτοδηλώνονται ως «Ρωμαίοι» (Ρωμιοί) και είναι κυρίως ελληνόφωνοι.
Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι σε όλο τον Πόντο ξεπερνούν τις 300.000 άτομα.. Οι ελληνόφωνοι αυτοί Ρωμιοί περιλαμβάνονται συνήθως στους πληθυσμούς που καταγράφονται από τους τούρκους ως «Λαζοί». Με την ονομασία αυτή δηλώνονται δύο βασικά εθνοτικές ομάδες: οι παραδοσιακοί Λαζοί, οι οποίοι είναι γεωργιανό φύλο που βρίσκεται πολύ κοντά στους Μιγγρέλους της Γεωργίας και οι «Ρωμαίοι».
Οι ελληνόφωνοι Ρωμιοί μιλούν διάφορα ιδιώματα της τραπεζουντιακής διαλέκτου της ελληνικής γλώσσας. Τη γλώσσα που μιλούν την ονομάζουν «ρωμαϊκά». Οι Οφλήδες μιλούν την αρχαιοπρεπέστερη ελληνική διάλεκτο που βρίσκεται εν ζωή. Είναι οι μόνοι που χρησιμοποιούν ως αρνητικό μόριο το «ου» και «ουκί» ενώ παρατηρείται και το φαινόμενο του τσιτακισμού. Η διάλεκτος ακόμα ακμάζει και διατηρεί την ικανότητα να αφομοιώνει ξένες λέξεις και να τις διαμορφώνει με βάση τις ανάγκες της γλώσσας. Τον ελληνικό τύπο ακολουθούν και τα μουσουλμανικά ονόματα. Ο Μεμέτης, ο Κεμάλης, ο Τουργκούτης κ.λπ. Η Κωνσταντινούπολη επιβιώνει με την μεσαιωνική λαϊκή της ονομασία: Ισταμπόλη (από το «Εις την Πόλη»), απ’ όπου προήλθε και το σημερινό τούρκικο όνομά της: Ισταμπούλ.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΞΥΠΝΑΕΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ
Η νεολαία σήμερα ξεπερνά την παλιά θρησκευτική προκατάληψη που αδιαφορούσε για τα εθνικά χαρακτηριστικά. Αρχίζει να αναζητεί την εθνική της προέλευση. Στην Κωνσταντινούπολη, όπου υπάρχει ισχυρή παροικία, καθώς και στην Τραπεζούντα έχουν ξεκινήσει προσπάθειες προβολής και υπεράσπισης του ελληνόφωνου πολιτισμού.
Η τραγωδία του Πόντου
Για τους ελληνόφωνους μουσουλμάνους της βόρειας Τουρκίας, δηλαδή του μικρασιατικού Πόντου, έχουμε πλήθος ιστορικών δεδομένων.
Το 1914 ο ελληνικός πληθυσμός της περιοχής ανερχόταν σε 929.495 και κατανεμόταν ως εξής:
α) Ορθόδοξοι Ελληνες: 696.495,
β) Μουσουλμάνοι Ελληνες: 190.000,
γ) Κρυπτοχριστιανοί: 43.000
Όπως μας πληροφορεί ο μητροπολίτης Τραπεζούντος Χρύσανθος, οι εξισλαμισμοί στον Πόντο πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 1648- 1687 από τις πιέσεις των φεουδαρχών, των Ντερεμπέηδων. Γράφει:
«Ενεκα των από των Τερε-βέηδων πιέσεων τούτων και των δεινών διωγμών οι από του ποταμού Ακάμψιος (Τσορόχ) μέχρι Τραπεζούντος συμπαγείς ελληνικοί πληθυσμοί, οι κατοικούντες τας περιφερείας Ριζαίου, Οφεως, Σουρμένων και Γημωράς εξισλαμίστηκαν αθρόως. Οι χριστιανοί της περιφέρειας Οφεως είχον εξισλαμισθεί κατά την παράδοσιν ομού μετά του επισκόπου αυτών Αλεξάνδρου μετονομασθέντος Ισκεντέρ».
Για τις περιοχές των εξισλαμισμένων Ελλήνων του Πόντου γράφει:
«Οι περί των Ψυχρόν ποταμόν (Μπαλτατζή Ντερέ) οικούντες Οφίται ή Οφλήδες, διετήρησαν την ελληνικήν γλώσσαν και τα ελληνικά ήθη και έθιμα, ενθυμούνται ακόμη την εξ Ελλήνων καταγωγήν αυτών. Είναι ημερώτεροι των Λαζών και κατά την κληροδοτηθείσαν αυτοίς παρά των Ελλήνων προγόνων αυτών παράδοσιν ασχολούνται με τα γράμματα και την θεολογίαν. Αι μουσουλμανικαί ιερατικαί και θεολογικαί σχολαί του Οφεως ήσαν αι τελειότεραι εν των Οθωμανικώ κράτει. Οι άνδρες εν Οφει γιγνώσκουσιν και την τουρκικήν γλώσσαν, αλλ’ αι γυναίκες ηγνόουν αυτήν, και δια τούτο μέχρι των ημερών ημών εις την κατ οίκον ομιλία εγίνετο χρήσις του Ελληνικού Ποντικού ιδιώματος του Οφεως. Τα χωρία αυτών μέχρι των ημερών ημών διετήρουν τα Ελληνικά αυτών ονόματα, Παλαιοχώριν, Μεσοχώριν, Υψηλή ή Υψηλάντων, όθεν προήλθεν η οικογένεια των Υψηλαντών, Ξένος, Αληθινός, Φωτεινός, Χαλάεσσα, Γοργορά, Κοντού, Χωλός, Οκελος, σώζονται δε εν αυτοίς πολλοί ναοί και χειρόγραφα ελληνικά… Ελληνόφωνοι, αλλ ουχί ήμεροι ως οι Οφίται παρέμειναν και οι εξισλαμισθέντες χριστιανοί της Θοανίας (Τόνγιας), τα δε χωρία αυτών διετήρησαν κατά το πλείστον ομοίως τα ελληνικά ονόματα, οίον Κατωχώριν, Μεσοπλάγιν, Μεσοπαίδιν».
Το τελευταίο κύμα των εξισλαμισμών συμπίπτει χρονικά με την γενοκτονία (1916-1923) που εξαπέλυσαν οι Τούρκοι κατά του χριστιανικού ελληνικού πληθυσμού του Πόντου. Οι Νεότουρκοι είχαν αποφασίσει τον βίαιο εξισλαμισμό των χριστιανικών εθνοτήτων και για το σκοπό αυτό δημιούργησαν ορφανοτροφεία για τα παιδιά των χριστιανών που είχαν εξοντώσει. Στα ελληνόπαιδα παρείχαν τουρκική παιδεία και ισλαμική θεολογική μόρφωση. Τις ελληνίδες τις υποχρέωναν σε γάμο με μουσουλμάνους.
Το ότι δεν υπήρχαν αξιόλογοι τουρκικοί πληθυσμοί στο χώρο του Πόντου φαίνεται από το γεγονός ότι και οι ίδιες οι τουρκικές αρχές προτιμούσαν τη χρήση του όρου «μουσουλμάνος» και όχι «Τούρκος». Σε κείμενο συνεννόησης – που αφορούσε τους όρους αυτονομίας του Πόντου και πρόβλεπε την ισοπολιτεία των κατοίκων του – που υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 1919 στην Κωνσταντινούπολη μεταξύ του μητροπολίτη Τραπεζούντας Χρυσάνθου και του βαλή Τραπεζούντας Σουλεϊμάν Νετζμή Βέη ανάφερε δύο ομάδες κατοίκων: τους Ελληνες και τους Μουσουλμάνους.
Στην επιχειρηματολογία πάντως των Χριστιανών Ποντίων προς τις συμμαχικές δυνάμεις χρησιμοποιήθηκε η ελληνική καταγωγή των μουσουλμάνων του Πόντου. Στην Συνδιάσκεψη Ειρήνης του Παρισιού στις 30/12/1918 υπεβλήθη υπόμνημα για την δημιουργία της «Ελληνικής Δημοκρατίας του Πόντου». Μεταξύ άλλων υπάρχει το εξής επιχείρημα:
«…από τον μουσουλμανικόν πληθυσμό μέγα μέρος είναι ελληνικής καταγωγής και δεν ελησμόνησαν ούτε την καταγωγήν αυτών, ούτε την ελληνικήν γλώσσαν, ην εξακολουθούν να ομιλώσιν.«
Η Σημασία αυτών των Πληθυσμών
Οι εξισλαμισμένοι και κρυπτοχριστιανικοί πληθυσμοί μας βοηθούν στο να κατανοήσουμε την φύση της σύγχρονης Τουρκίας. Μας θυμίζουν την παλιά οικουμενικότητα του ελληνισμού. Ένα τμήμα της παλιάς ρωμιοσύνης παραμένει με κρυπτοχριστιανική ή μουσουλμανική μορφή, στους παλιούς ελληνικούς τόπους της Ανατολής.
Το τουρκικό κράτος προσπαθεί με κάθε τρόπο να αφομοιώσει τους πληθυσμούς αυτούς. Επιδιώκει την κοινωνική διάσπαση των συμπαγών πληθυσμών με μεταφορά σε άλλα μέρη της Τουρκίας. Ετσι δόθηκαν οικονομικά κίνητρα για μετανάστευση των ελληνόφωνων στο Κουρδιστάν, την Ιμβρο και την κατεχόμενη Κύπρο. Σήμερα ένα από τα τουρκικά χωριά της Ιμβρου κατοικείται από εξισλαμισμένους ελληνόφωνους ενώ περί τους 3.000 έχουν εγκατασταθεί ως έποικοι στην κατεχόμενη Κύπρο. Οι ελληνόφωνοι έποικοι είναι μία από τις λίγες εθνοτικές ομάδες που μεταφέρθηκαν εκεί και διατηρούν αρμονικές σχέσεις με τους εγκλωβισμένους.
Από την άλλη όμως οι ελληνογενείς μουσουλμάνοι της Τουρκίας προσπαθούν να διασώσουν την πολιτιστική τους ταυτότητα.
Ο ΑΧΜΕΤ ΝΤΑΒΟΥΤΟΓΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΒΡΑΙΟΣ;
Την άποψη, με παράθεση ιστορικών στοιχείων,ότι ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Αχμέτ Νταβούτογλου, κατάγεται από την εβραϊκή μειονότητα των Εβραίων Καραϊτων του Καυκάσου, διατυπώνει ο γνωστός Τούρκος ιστορικός και ερευνητής, Yalçin Küçük, (στην Ελλάδα είχε γίνει γνωστός από μια παλιά του συνέντευξη όπου είχε ομολογήσει ότι είχε πάρει μέρος στην εισβολή στην Κύπρο και είχε αηδιάσει από τις τουρκικές θηριωδίες σε βάρος των αμάχων Ελληνοκυπρίων), σε μια εκπομπή στο τουρκικό κανάλι, Oda.tv που προβλήθηκε στην συνέχεια σε πολλές τουρκικές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες.
Σύμφωνα με τον Τούρκο ιστορικό, το πραγματικό επίθετο του υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας, είναι Davudoff, ενώ το όνομα του, Νταίβιντ, παραπέμπει σε εβραϊκή ρίζα. Όπως αναφέρεται ενδεικτικό επίσης της εβραϊκής καταγωγής του Νταβούτογλου είναι τα ονόματα της οικογένειας του. Συγκεκριμένα οι δυο κόρες του ονομάζονται, Sefure και Buke και ο εγγονός του Aybike, όλα κλασικά ονόματα των Εβραίων Καραϊτών του Καυκάσου. Η κόρη του Sefure παντρεύτηκε ένα γνωστό Καραΐτη της οικογένειας των Özokur, ένα κλασικό επίθετο των Εβραίων Καραϊτών που σημαίνει στην διαλεκτό των Καραϊτών, «Καθαροί Καραϊτες», (Pure Karaite). Η πεθερά της κόρης του, Ahsen Özokur, είναι γόνος μιας από τις πλουσιότερες οικογένειες της λίστας Forbes και έχει, όπως αναφέρεται, αυτοκρατορική καταγωγή. Τρανή απόδειξη της εβραϊκής της καταγωγής είναι ότι ήταν γραμμένη στην κοινότητα των Εβραίων Σεφαρδίμ της Κωνσταντινούπολης.
Η κοινότητα των Εβραίων Καραϊτών του Καυκάσου, σύμφωνα με τις διάφορες ιστορικές αναφορές προέρχεται από το εβραϊκό βασίλειο των Χαζάρων που άκμασε από τον έβδομο μέχρι και τον δέκατο αιώνα στην περιοχή του νοτίου Καύκασου. Οι Χαζάροι, παρά τις προσπάθειες των βυζαντινών να τους προσηλυτίσουν στον χριστιανισμό, (γνωστός είναι και ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου Λέων ο τέταρτος ο Χαζάρος, γιος του Κωνσταντίνου Ε” και της πριγκίπισσας των Χαζάρων Σισάκ η οποία μετονομάστηκε Ειρήνη), είχαν ασπαστεί την εβραϊκή θρησκεία μοναδικό γεγονός στην εβραϊκή ιστορία που κάποιος λαός πλην των κλασικών Εβραίων να προσηλυτιστεί στον Ιουδαϊσμό.
Την ύπαρξη των Χαζάρων Εβραίων και των απογόνων τους Καραϊτών, έκανε παγκοσμίως γνωστή για πρώτη φορά ο γνωστός Ούγγροεβραίος συγγραφέας και μελετητής, Arthur Koestler, στο περίφημο βιβλίο του, «Η Δεκάτη Τρίτη Φυλή», «The Thirteenth Tribe». Στο βιβλίο αυτό ο Κέσλερ υποστηρίζει ότι η μεγάλη συγκέντρωση Εβραίων στις αρχές του εικοστού αιώνα στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης, όπως Πολωνία, Ουγγαρία, Τσεχοσλοβακία και στην Ρωσία, δεν μπορούσε να εξηγηθεί ιστορικά από τις μετακινήσεις του Μεσαίωνα. Ο Koestler απέδιδε τις συγκεντρώσεις αυτές σε απογόνους των Εβραίων του Καυκάσου οι οποίοι μετά την κατάλυση του κράτους των Χαζάρων διασκορπίστηκαν στην ανατολική Ευρώπη.
Η θεωρία αυτή δεν γίνεται δεκτή από την επίσημη εβραϊκή ιστοριογραφία, αλλά για πολλούς ιστορικούς εξηγεί την τότε ύπαρξη τόσων μεγάλων εβραϊκών κοινοτήτων, ειδικά στην Πολωνία, 3.000.000 Πολωνοεβραίοι και στην σημερινή Ουκρανία όπου επίσης υπήρχαν μεγάλες εβραϊκές συγκεντρώσεις. Οι Εβραίοι αυτοί μιλούσαν την Γίντις, μια γερμανόφωνη διάλεκτο, αλλά υπήρχαν και μικρές κοινότητες που είχαν κρατήσει την παλιά τουρκογενή γλώσσα. Σήμερα υπάρχουν ακόμα κάποιες εβραϊκές κοινότητες στον Καύκασο απομεινάρια μάλλον της αυτοκρατορίας των Χαζάρων.
Από όλα αυτά φαίνεται πως και ο Νταβούτογλου είναι άλλη μια περίπτωση μπερδεμένης καταγωγής της τουρκικής ελίτ που έχει σκόπιμα αποκρυφτεί από την δημοσιότητα.
Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΕΙ ΟΜΟΡΦΑ ΤΑ ΠΙΟΝΙΑ ΤΗΣ.
Ο ΕΞΩΜΟΤΗΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ.
Ο ΕΞΩΜΟΤΗΣ ΕΒΡΑΙΟΣ ΝΤΑΒΟΥΤΟΓΛΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ.
ΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ;-
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Τα περισσότερα άρθρα είναι αναδημοσιεύσεις που αξίζει να διαβαστούν επειδή κατά τη γνώμη μας ακόμα και μέσα σε κάποιο ψέμα κρύβεται πάντα μια αλήθεια. Στόχος είναι μέσα από την πολύπλευρη ενημέρωση να αποκαλυφθεί. Ή κρίση είναι πάντα δική σας.
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου