Ο κ. Γιώργος Περιστέρης Ο κ. Αρθούρος Ζερβός Η κυρία Αννυ Ποδηματά Η κυρία Μόνα Παπαδάκου |
Η σύμπραξη στα απορρίμματα εκτοπίζει μια πολυεθνική
Οσοι πάντως γνωρίζουν τους δεσμούς που έχει συνάψει η ΔΕΗ με τη ΤΕΡΝΑ δεν αιφνιδιάζονται από την τροπή των εξελίξεων.
Η έκπληξη που προκάλεσε στην αγορά η εμφάνιση κοινού σχήματος (ΔΕΗ - ΤΕΡΝΑ) για τη διεκδίκηση των τεσσάρων εργοστασίων απορριμμάτων στην Αττική έκρυβε μια μυστική συμφωνία για την οποία ήδη οι δύο εταιρείες έχουν ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πρόκειται για την εξαγορά από
την ΤΕΡΝΑ της θυγατρικής της ΔΕΗ Waste Syclo, η οποία συστάθηκε με τη σύμπραξη του ισπανικού ομίλου της Urbaser για να διεκδικήσει κομμάτι της μεγάλης πίτας από τα απορρίμματα. Η τελευταία όμως «ξεδοντιάστηκε» από το εγχώριο καρτέλ των εργολάβων, με αποτέλεσμα μετά την ανάληψη της καθαριότητας των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας να μην ξαναπάρει έργο.
Η έκπληξη που προκάλεσε στην αγορά η εμφάνιση κοινού σχήματος (ΔΕΗ - ΤΕΡΝΑ) για τη διεκδίκηση των τεσσάρων εργοστασίων απορριμμάτων στην Αττική έκρυβε μια μυστική συμφωνία για την οποία ήδη οι δύο εταιρείες έχουν ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πρόκειται για την εξαγορά από
την ΤΕΡΝΑ της θυγατρικής της ΔΕΗ Waste Syclo, η οποία συστάθηκε με τη σύμπραξη του ισπανικού ομίλου της Urbaser για να διεκδικήσει κομμάτι της μεγάλης πίτας από τα απορρίμματα. Η τελευταία όμως «ξεδοντιάστηκε» από το εγχώριο καρτέλ των εργολάβων, με αποτέλεσμα μετά την ανάληψη της καθαριότητας των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας να μην ξαναπάρει έργο.
Πλέον η πολυεθνική εταιρεία αναθεωρεί τη στρατηγική της στη χώρα μας, πουλώντας τη συμμετοχή της στην ΤΕΡΝΑ. Η τελευταία δε, όπως φαίνεται, έχει όλα τα μέσα και τα έργα ώστε να παίρνει με το σπαθί της και να καθορίζει τους όρους του παιχνιδιού. Είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό το γεγονός ότι η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, στην προσπάθεια να θωρακίσει τα επιχειρηματικά της συμφέροντα από τις προσφυγές που δέχονται τα «πράσινα» έργα της, μπορεί πλέον να εκμεταλλευτεί μια φωτογραφική διάταξη στο πρόσφατο νομοσχέδιο του επενδυτικού νόμου.
Με τον κίνδυνο να καταπέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας η επένδυση των 33 αιολικών πάρκων που σχεδιάζει στην Κρήτη, η κυβέρνηση πέρασε ειδική ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να μεταφέρει την άδειά της σε άλλη περιοχή σε περίπτωση κωλύματος. Ακόμη δηλαδή και αν το έργο δεν γίνει ποτέ για τον χώρο όπου σχεδιάστηκε, η ΤΕΡΝΑ, όπως και άλλες εταιρείες με ανάλογα προβλήματα, μπορεί να «μετακομίσει» την άδειά της όπου υπάρχει φιλικότερο επενδυτικό κλίμα!
Με τον κίνδυνο να καταπέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας η επένδυση των 33 αιολικών πάρκων που σχεδιάζει στην Κρήτη, η κυβέρνηση πέρασε ειδική ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να μεταφέρει την άδειά της σε άλλη περιοχή σε περίπτωση κωλύματος. Ακόμη δηλαδή και αν το έργο δεν γίνει ποτέ για τον χώρο όπου σχεδιάστηκε, η ΤΕΡΝΑ, όπως και άλλες εταιρείες με ανάλογα προβλήματα, μπορεί να «μετακομίσει» την άδειά της όπου υπάρχει φιλικότερο επενδυτικό κλίμα!
Παρόμοια παρέμβαση έγινε και για τη διάσωση του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), ενός δρόμου που σχεδιάστηκε από τον κ. Γιώργο Σουφλιά για να συνδέσει τη Νότια Ελλάδα (στο ύψος του ΠΑΘΕ) με την Εγνατία, αλλά στην πορεία εκτιμήθηκε ότι ήταν ασύμφορος και υπήρξαν σοβαρές προτάσεις να ακυρωθεί. Οι αφόρητες πιέσεις και τα σχεδόν εκβιαστικά διλήμματα της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ για αποζημιώσεις-μαμούθ λύγισαν τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη και τον ειδικό διαπραγματευτή του πρωθυπουργού για τους οδικούς άξονες κ. Ευθύμιο Βιδάλη.
Με βάση τον νεότερο σχεδιασμό το έργο θα γίνει σε πολύ μικρότερη έκταση (από τον Κάμπο έως τα Τρίκαλα), καλύπτοντας από τα 174 αρχικά χιλιόμετρα μόνο τα 85. Ετσι, θα κατασκευαστεί ένας μίνι αυτοκινητόδρομος δίχως αρχή (κόβεται το τμήμα από τη Λαμία ως τον Δομοκό) και τέλος (από τα Τρίκαλα ως την Παναγιά), που είναι αβέβαιο ποιες ανάγκες θα εξυπηρετεί και τι αποζημιώσεις θα χρειαστεί να δώσει η Πολιτεία για να μπορεί να ξεπληρώσει η εταιρεία τα δάνεια που θα τις χορηγήσουν οι τράπεζες.
Με βάση τον νεότερο σχεδιασμό το έργο θα γίνει σε πολύ μικρότερη έκταση (από τον Κάμπο έως τα Τρίκαλα), καλύπτοντας από τα 174 αρχικά χιλιόμετρα μόνο τα 85. Ετσι, θα κατασκευαστεί ένας μίνι αυτοκινητόδρομος δίχως αρχή (κόβεται το τμήμα από τη Λαμία ως τον Δομοκό) και τέλος (από τα Τρίκαλα ως την Παναγιά), που είναι αβέβαιο ποιες ανάγκες θα εξυπηρετεί και τι αποζημιώσεις θα χρειαστεί να δώσει η Πολιτεία για να μπορεί να ξεπληρώσει η εταιρεία τα δάνεια που θα τις χορηγήσουν οι τράπεζες.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου